Olešenský zámeček stál na výsluní pouhých třicet let

Region - Historie a tradice
Čtvrtek, 07.04.2011 16:10

IMG_3800Že bývala Horácká galerie v Novém Městě na Moravě zámkem, to ví kde kdo. Ale že hned ve vedlejší obci Olešné stával kdysi také panský zámeček, o tom se už tolik nemluví.

K jeho vzniku došlo tak trochu náhodou, jak už to občas bývá. Vždyť Olešná, osada ležící v hlubokém údolí, nebyla nikdy žádným vznešeným šlechtickým sídlem. „Když v roce 1648 František Maxmilián Kratzer ze Schönsperku vdával dceru Johannu Františku za vysokého císařského důstojníka Wolfganga Ludvíka Hetzera z Aurachu, dal dceři věnem vesnici Olešnou a nechal jí tam vystavět zámek,“ vysvětluje vznik zámečku olešenský rodák a patriot Josef Dvořák.

Pro výběr tohoto místa měl František Maxmilián Kratzer své osobité důvody. Jednak měl dceru a zetě blízko a takříkajíc pěkně pod dohledem a pak také byla Olešná jednou z největších vesnic na Novoměstském panství a mladí manželé si nemohli stěžovat, že je otec vyhnal na místo, kde lišky dávají dobrou noc.

Zámeček byl vystavěn v místě, kde mohla kdysi stávat rychta, později tu stál statek Jana Janků. Traduje se také, že v této lokalitě byla původně tvrz. "To ale nikdo s jistotou nemůže tvrdit,“ doplňuje Josef Dvořák.

Panské sídlo bylo patrové a bylo vystavěno v barokním stylu. Nešlo sice nikterak o honosné a rozlehlé stavení, pro potřeby Johanny a Wolfganga ale zřejmě bohatě stačilo. Budova byla dlouhá 12 sáhů (22,80m) a 6 sáhů široká (11,40m). Byla tedy stejně dlouhá jako olešenský kostel, ale o 4m širší. Z polí bývalé rychty a dvou gruntů byl vytvořen panský dvůr.

Mladí manželé tu pravděpodobně žili šťastně a spokojeně, přestože o době jejich panování máme jen velmi málo zpráv. Jejich štěstí bylo korunováno narozením dcery Františky. Nic ale netrvá věčně.

Když Wolfgang Ludvík Hetzer z Aurachu zemřel, byl pochován v místním kostele před oltářem. Na náhrobním kameni byl vytesán latinský nápis, který by se dal přeložit asi takto: „Převznešeného a urozeného pána Wolfganga Ludvíka Hetzera z Aurachu, který sám sobě sestavil: Nejvyšší dříve velitel císařské stráže tělesné, zde v této hrobce pochován odpočívá. Ten, jenž kdysi hlaholil zbraní a nadšením přebdělým byl proti nepřátelům, zde bez ducha odpočívá. Tak náhle oči zhasnou a vše pomíjí, jedině v Bohu jest klid – vše ostatní marnost jest. Zemřel Léta Páně 1672 dne 3. prosince.“

„Náhrobní kámen majitele zámečku Wolfganga Ludvíka Hetzera je dnes už zakrytý novou mramorovou dlažbou. Nápis už byl těžko čitelný, byl hodně zašlapaný,“ říká olešenský patriot.

Smrtí Wolfganga Ludvíka Hetzera z Aurachu skončila zlatá éra zdejšího zámku. Vdova Johanna se roku 1676 podruhé vdala a jejím manželem se stal Zdeněk Václav Lev z Rožmitálu a Blatné, který se od té doby psal jako dědičný pán na Blansku a Olešnej. Po svých předcích bohužel zdědil pouze velké dluhy a tak po jeho smrti se Olešná vrátila zpět k Novoměstskému panství.

Zámek sice stále stál, ale pomalu pustl a chátral. Doba jeho největší slávy už byla dávno ta tam.„V roce 1731 byl pronajat židovi Jonáši Alexandrovi k vysekávání masa a to dolní část se světnicí, komorou a sklepem za třicet zlatých ročně. Roku 1732 byla sjednána smlouva s tesařem Antonínem Ryšánkem na opravu zpustlého zámku. Po opravě se pronajímalo horní a dolní patro za sjednanou cenu čtyřicet zlatých ročně,“ připomíná další osudy zámečku Josef Dvořák.

Když nařídila císařovna Marie Terezie číslování domů, dostalo panské sídlo v Olešné číslo jedna. V roce 1790 opuštěná budova podlehla plamenům. První patro bylo strženo a zachovalo se pouze přízemí, které bylo opět přeměněno na zemědělskou usedlost. Dnes je budova zcela přestavěna.

„Olešná sice měla zámek, ale skutečným panským sídlem byla jen třicet roků. Budova zámku ale ve své podobě existovala mnohem déle – sto čtyřicet let,“ shrnuje Josef Dvořák, který nakonec přidává ještě pověst, která k pravému panskému sídlu nerozlučně patří: „Dodnes se traduje, že ze sklepa zámku vedla tajná podzemní chodba „Na skale“ do hlubokého údolí olešenského potoka. Tudy bylo možné nepozorovaně uprchnout do blízkých lesů. Jako kluci jsme tuto chodbu často hledali, ale vždycky marně.“

Ale nakonec, kdo ví. Třeba jednou bude mít někdo štěstí a pověstnou tajnou chodbu najde. A možná i s nějakým pokladem. Vždyť co by to bylo za zámek, kdyby k němu nepatřila i truhla plná zlaťáků.

1

4

Zámek okolo roku 2000

 IMG_1987

Pozůstatky zámku v roce 2006

Sdílet článek: Sdílet článek: Bookmark Google Del.icio.us Digg Facebook Myspace Reddit MSN Live
článek byl přečten 1305x
Helena Zelená Křížová

Komentáře  

 
+1 # J. Sadílek 2011-04-07 20:52
Stručně doplním Pepu Dvořáka, který Olešnou velmi dobře zná, nejsou mu však dostupné podrobnější archívní materiály z doby vzniku stavby "zámečku". Název "zámek" není pro panské sídlo v Olešné historický, ale vyskytuje se až v mladších pramenech z doby po zániku původního účelu stavby. Ve skutečnosti se o zámek v pravém slova smyslu nejednalo. V průběhu třetí čtvrtiny 17. století, kdy budova plnila svůj základní účel, je vedena jako "tvrz". Jako taková je uvedena v soupisu tzv. komínové daně z r. 1671, kdy tvrz v Olešné obsahovala 5 komínů. Současně vystavěné tvrze v Křídlech a Dlouhém, určené pro další členy kratzerovského rodu, disponovaly spolu s připojenou vinopalnou šesti komíny. Tyto zmínky jsou také jedinými spolehlivými údaji o trojici raně barokních tvrzí na Novoměstsku, krátce poté všechna tři šlechtická sídla zanikají a jejich budovy získávají nové již méně zajímavé využití.
 
 
-22 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-08 11:12
Tak tohle má do "zámku" podle fotek skutečně hodně daleko, připomíná to obyčejný dvůr... pokud budeme brát panský dvorek v Nových Dvorech jako zámek, pak se dá s určitostí napsat, že kdysi býval téměř v každé "větší vesnici". Nezdá se vám taky, že je tu na té skromné vysočině nějak "přezámkováno"?
 
 
+22 # oliv 2011-04-08 17:41
Vůbec se mi nezdá,že je tu přezámkováno...Vysočina je holt v tomhle ohledu úrodný kraj :D Ovšem na Telč tahle pastouška opravdu nemá....
 
 
-21 # DominikBnP 2011-04-08 22:40
Na západní Moravě je zámků dost, ale nic moc známých. Samozřejmě Telč nebo Třebíč - nejvýznamnější středisko západní Moravy jsou výjimkou.
 
 
+24 # oliv 2011-04-09 09:55
Samozřejmě nelze na Vysočině ještě opomenout hrad Roštejn,zámek Náměšť nad Oslavou a nádherný zámek Jaroměřice nad Rokytnou ten se vyrovná i Telči.Méně známé ,ale pořád stojící za povšimnutí je hrad Polná,zámek Budišov,Hrad Kámen,zřícenina hradu Rokštejn,Hrad Lipnice nad Sázavou,zámek Velké Meziříčí.O všech těchto zajímavých typech na výlet si lze počíst ve článku Slunce nad hlavou láká k výletům..turistická sezona začala v SEDMIČCE JIHLAVA :D
 
 
-24 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-09 18:25
Tady si někdo plete zámky a hrady dohromady, ale budiž... a když už tak tip, nikoliv typ na výlet.
 
 
+24 # oliv 2011-04-09 21:36
Tady se někdo minul povoláním...měl být češtinář,ale pak by věděl,že spojení typy na výlet je správné...odkazuji na jeho zamilovaný vyhledávač na netu...http://u-nas.webnode.cz/typy-na-vylet/jaké je tam y?tvrdé :D Jinak přiznávám bez mučení nechala jsem se strhnout,abych ukázala jak je Vysočina rozmanitá a vzala jsem to s hrady,zámky i zříceninami.Doufám,že jsem tím nikoho dalšího nepohoršila.... ;-)
 
 
-24 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-09 22:50
Nemáš pravdu, když se chytáš chybných odkazů. Google na slovní spojení "tipy na výlet" našel přes milión odkazů, kdežto na "typy na výlet" jen necelých dvě stě tisíc. A co stránka www.tipynavylet.cz, tam je to taky špatně? Vrať se do školy...
 
 
+24 # oliv 2011-04-09 22:56
Oba máme svou pravdu,do školy se,ale vrať ty!Tebe tam snad neučili,že některá slova lze psát jak s měkkým tak s tvrdým,nebo si to nepamatuješ?!Pak vrať školné :P Jak jinak si vysvětlíš těch 200 tisíc odkazů?
 
 
-23 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-09 23:05
Nijak, protože je tam dali stejní analfabeti jako ty... Je jasné, že se ti pletou významy slov např. typ (auta) a tip (na sazku). A jaká "obojetná" slova - podstatná jména se píšou s měkkým i tvrdým a mají stejný význam? Honem mi dej nějaký příklad. Tak čekám... nic rozumného z tebe stejně nevypadne.
 
 
+24 # oliv 2011-04-09 23:12
A co takhle podle stejného vzoru jako jsi použil ty TYP auta...TYP výletu?Já přece nesázím,když jedu na výlet teď ses sám nachytal :D Navíc kontrola pravopisu mi to také nepodškrtla jako hrubku!Pochybuj i,že je tu v republice tolik analfabetů.Vzhledem k pozdní noční hodině nejsem schopná udat ti další příklady,ale zítra ráda uspokojím tvoji zvědavost :lol:
 
 
+25 # oliv 2011-04-09 23:17
Přesně jsi mi nahrál o tom jaké i,y se tam napíše rozhoduje ve stejném slově význam toho slova v jaké souvislosti ho použiješ a já ho použila ve významu kde se píše tvrdé Y!Tak si to pro příště pamatuj jako je typ auta je i typ výletu.A tipuje se loterie :-)
 
 
-25 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-09 23:41
Ano, Marešová, typ výletu je správně, pokud myslíš třeba po vodě, autem, na kole... ale tip NA výlet (jako kam se vydat) se vždycky píše s měkkým, protože si "tipuješ" různá místa. Např. slovo PYJ a PIJ taky existuje, ale jde o různé typy slov (podstatné jméno a sloveso) a různé významy. Já jsem po tobě chtěl slovo s měkkým i tvrdým se stejným významem, tak mi napiš nějaké výjimky, sem s nimi, ale na to nemáš buňky, viď?
 
 
+25 # oliv 2011-04-10 08:29
Ne Veselej já to mám správné typ výletu je na hrad,na zámek,na zříceninu.A já mohu tipovat jaké bude počasí.Vždy záleží na tom jak autor větu zamýšlí.Jaký typ větu použije.Tipuje se v sázkách a dostizích!PYJ,P IJ to je pro tebe typické na co v noci myslíš...já osobně bych se napila a třeba něčeho tvrdého.Je PYL na stromech,ale jsi něco PIL?Proč jsi nepoužil toto spojení?Nemohu Ti dát slovo se stejným významem jak už jsem ti vysvětlila výše...to měkké tvrdé I,Y se tam rozlišuje ve stejném slově právě díky významu ty jsi ,ale nechápavý!Já lidi zvala na typ výletu na hrad na zámek,ale to ty asi nepochopíš se svou malou kapacitou mozku! Dalším příkladem pro tvé pochopení je ušel jsem 1000 mil,ale já se dnes MYL!Už to chápeš? :D
 
 
-25 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-10 13:20
Tak ještě jednou a snad naposled, natvrdlá Marešová a trapná zpochybňovačko jasných výsledků z google... Typ (druh, způsob) výletu není to samé jako tip (návrh, doporučení, nápad) na výlet. Jsou to dvě stejně znějící slova, ve skutečnosti jsou různá a různého významu, ty to nikdy nepochopíš. Chápu tvoje tipy na zámecké typy výletů, tak by to bylo to správné. Špatně je tip výletu a typ na výlet. Víš co? Podej si ruku s analfabetem PaparaČistkou, on je taky takový gramatický chudáček, že tyto školácké chyby dokonce přenáší do bystřického hnusoplátku, a tím se odlišuje od mistra Gurmána, který je zpravidla ve své gramatice bezchybný a podobně jako já tebe za neznalosti napadá ing. Dobráčka, jenž v gramatice taky trochu pokulhává.
 
 
+25 # oliv 2011-04-10 13:38
Tak ještě jednou naposled ty nechápající Veselý!Já jsem tu netipovala sportku ani nesázela loterii,ale nabízela různé typy výletu bud na hrady či na zámky,opravdu nevím,že to nemůžeš pochopit,asi máš něco z hlavou!Co se divím tys byl vždycky natvrdlý!Tvůj písemný projev je vrchol slasti používáš nespisovné výrazy,krajová, ju...chalani atd a několikrát jsem v soukromých emailech našla naprosté hrubky,ale i v příspěvcích zde!Prošla jsem to bez povšimnutí,ale mlčet už nebudu!Já na rozdíl od tebe chybu neudělala tedy tu za kterou
mě pranýřuješ!ANI kontrola pravopisu mi to jako hrubku nevyhodnotila tak zklidni hormon!I odkazy na netu mi dávají za pravdu typy na výlet...
odkaz z googlu...http://www.tri-sekery.cz/fotoalbum/typy-na-vylet_-okoli-obce...Jaké Y tam slepoto
vidíš?Vidím,že tvé všeobecné vzdělání se minulo účinkem! ;-)
 
 
-25 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-10 13:59
Marešová, zřejmě ti uniká význam samotného slova tip... nejedná se jen o sázení a loterii, ale taky nápad, doporučení a návrh. Takže tipy na výlety lze volně přeložit jako nápady na výlety, návrhy na výlety a doporučení na výlety. Kdežto slovo typ znamená úplně něco jiného, typ výletu se dá opsat jako druh výletu. Hezké, že se spoléháš o citaci jakési amatérky, která to tam má chybně napsané, ale hlavní a nejnavštěvovaně jší renomované turistické stránky, jako je např. www.vyletnik.cz/tipy-na-vylety/ ; www.tipynavylet.cz/ ; tipynavylety.cz/ ponecháváš zcela záměrně stranou… vidíš tam někde tvrdé Y??? Jsi fakt natvrdlá.
 
 
+25 # oliv 2011-04-10 14:20
Veselý tobě naprosto uniká smysl spojení TYP na VÝLET.Kdybych ti poslala jeden tip na výlet třeba na Pernštejn...píše se tam měkké i!Pokud uvádím několik typů na výlety,ale ve smyslu typu výletu jako jestli na hrad,či na zámek,nebo na zříceninu...je to typ výletu na HRAD na ZÁMEK na ZŘÍCENINU!Co na tom nechápeš?profesionálové co pracují jak specialisté na cestovní ruch...používají stejné spojení jako já...ve stejném smyslu jako já tak se sám
rozhodni zda pomýlený tu nejsï spíšTY!http://dovolenaslemure m.webnode.cz/products/typy-na-vylety/...
http://www.panskalicha.cz/-hotel-brno-/-typy-na-vylety.
Pleteš si to ty!Ty jsi natvrdlí,když nevidíš,že na tebou udaných odkazech to slovní spojení používají v jiné souvislosti,než jak jsem to myslela já!
 
 
+25 # oliv 2011-04-10 14:27
Natvrdlý omlouvám se překlep...ty odkazy dám znova.
http://dovolenaslemurem.webnode.cz/products/typy-na-vylety/
http://www.panskalicha.cz/-hotel-brno-/-typy-na-vylety- vidíš někde tam měkké I? :D
 
 
-25 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-10 14:55
Ahá, takže jeden tip na výlety je správně a dva tipy také!!! Co tu vytváříš nějaké nová pseudopravidla českého pravopisu jakože v jednotném je měkké a v množném tvrdé? A to natvrdlý/í je opět tvoje neznalost, sama se v tom plácáš a nevím, jaké i/y tam má být! Spíš mi vysvětli, proč google na dotaz „tipy na výlety“ vychrlil 1.630.000 odkazů a na dotaz „typy na výlety“ jen 147.000 odkazů??? A navíc u druhého dotazu google správně odhadnul, že to je blbě a červeně napsal – „neměli jste na mysli tipy na výlety“? Kdežto u prvního dotazu nic takového nepíše, protože tak je to jedině správně.
 
 
+25 # oliv 2011-04-09 23:06
Pleteš se TY né já,když neznáš zákonitosti češtiny nepoučuj druhé.Copak ti není známo,že pravidla pravopisu v některých případech povolují psát měkké i tvrdé y?
 
 
+25 # oliv 2011-04-10 18:09
Veselý jak je možné,že jsi to stále ještě nepochopil?Jako jsi tu na začátku uváděl typy aut tak já ti nabízím alternativu typy výletů a to buď na hrady,nebo na zámky,nebo na zříceniny to jsou základní typy výletů po památkách...až dosud to snad chápeš né? :D Pokud si máš udělat obrázek celý tak se to týká tipů na výlet ve smyslu pojedeme na Křivoklát,nebo do Telče?Až pojedeš na Olomoucko dám ti pár tipů na výlet...Bouzov,Loštice...Už jsi konečně pochopil ten základní rozdíl?V myšlení je to celé a v tvém nepochopení zakopané!Já myslela typy výletů jako druhů památek!!!Ještě nějaká nejasnost? :D Sem s ní ráda ji rozptýlím!Mě googl nic červeně nepodtrhl co to máš za šmejd na PC?Ty jsi natvrdlý!To jsem si naprosto jistá!
 
 
-25 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-10 18:30
Marešová, tebe asi sere, že jsi hloupější, než google, že? Tak se podívej sem a (možná) dojde ti to: http://mir.vesely.sweb.cz/Tipy_na_vylety.gif a http://mir.vesely.sweb.cz/Typy_na_vylety.gif já se dál nebudu hádat, podle google je jasné, kdo má pravdu a kdo ne a dokonce ještě červeně připsal, že asi máme na mysli tu správnou variantu míso chybné. Končím s tebou, dál s tebou nemá smysl polemizovat. Jsi tvrdohlavější, než bejk (býk).
 
 
+25 # oliv 2011-04-10 20:38
Veselý další tvůj nešvar-vulgarismy!Goog le není jediný vyhledávač a koukám,že méně spolehlivý,než ten můj na seznamu.cz!Ten mě s žádnou červenou poznámkou neotravuje naopak našel 835ticíc odkazů!Koukni se sám a pak pochopíš svůj OMYL!http://search.seznam.cz/?sourceid=szn-HP&thru=&q=typy+na+vylety...PRAVDU mám jak vidíš sám JÁ!Koukám jak ses zlepšil znáš i slovo býk jak se správně píše :D
Naopak s tebou nemá cenu polemizovat,i když moc dobře víš,že pravdu mám já NIKDY TO NEPŘIZNÁŠ!Jsi už takový něco bude evidentně černé,ale ty budeš zarputile tvrdit,že je to bílé jako sníh jen,abys mě naštval a mohl se hádat býku!Možná by u tebe sedělo trochu jiné označení-býk to bývalo...ale já už toho bylo dost :lol:
 
 
-25 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-10 20:53
Jestli hledáš na seznamu, jsi staromódní chudák. Google je daleko rychlejší a propracovanější . A kdes vzala počty nalezených výsledků? Ty seznam.cz nezobrazuje!!! Jen lžeš a nepřiznáš, že ta rozšířenější varianta je správná. A klidně si to můžeš ověřit u nějakého skutečného češtináře / češtinářky. Jsi fakt ubohá.
 
 
+25 # oliv 2011-04-10 21:04
A ty jsi slepý jako patrona!Copak tam dole jasně nevidíš výsledky vyhledávání?Zobrazujeme 1 - 10 z 835 445 nalezených!Ten tvůj Google není tak spolehlivý jak se tváří,když tě červeně napomíná s něčím co jde napsat ve dvou variantách jak jsi sám uznal! :D
Nepotřebuji si nic ověřovat já mám pravdu,pokud to použiji ve smyslu typ výletu...stejně jako tys použil typ auta...je tam to Y v naprostém pořádku!A já měla na mysli typ výletu...na hrad na zámek...Tak nechápu kde ty pořád vidíš problém?!
 
 
-25 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-10 22:12
Ach tak, Marešová... a výsledků na frázi „tipy na výlety“ na seznamu je kolik? To už nenapíšeš, ty zbabělče, co??? 1 256 424!!! Takže pořád obhajuji rozšířenější variantu. I seznam ukazuje pravdu, čeho je víc, a co je gramaticky bezchybné.
 
 
+26 # oliv 2011-04-11 17:45
Veselej,ale mě tvá varianta nezaujala,a proto se nepídím po výsledcích!Je skoro jedno 800tisic odkazu,a nebo 1milion200ticíc: 400tisíc není zas TAK velký rozdíl,nemyslíš ?!Musíš sám uznat,že obě varianty jsou přípustné pokud nejsi opravdu tak hloupý jak si myslím! :D Mojí variantu jsem ti už tisíckrát vysvětlila a ty to pořád nechápeš!Máš pocit,že většina má právo utlačovat menšinu.Moje řešení je za podmínek,které udávám k použití typy výletů je správné!Na to
vezmi jed!
 
 
-26 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-11 20:38
Stejně si myslím své, věřím víc google.cz. Ten právě hledá v uvozovkách přesnou frázi slovo od slova pěkně v popsaném pořadí, kdežto ten ubohej seznam hledá všechny odkazy, kde jsou tyto slova nahodile a samostatně. A navíc má celou řadu dalších funkcí, dají se vyhledávat obrázky a videa, rozšířené hledání pouze ve vybraných jazycích, vyhledávání umístění (site), typů souborů (filetype), kdežto seznam je v tomhle naprosto amatérský chudáček. Ne nadarmo ho taky google válcuje a je populární na celém světě.
 
 
+24 # oliv 2011-04-11 22:52
Taky si myslím své :zzz kolik bereš procent od společnosti,kte rá provozuje google.cz?Za to jak pěkně propaguješ?A máš na takové nabízení,vůbec živnostenské oprávnění?A nezapomeň to pak podotknout jako vedlejší příjem ve svém daňovém přiznání!Mě vyhledávání přez seznam.cz naprosto pro mé účely vyhovuje.Já jsem skromná a nenáročná.Každý si může rozhodnout sám komu a
čemu hodlá věřit :D Tomu se říká pluralita názorů a svobodná vůle!
 
 
-24 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-12 09:28
Marešová, co to meleš za voloviny, jaká procenta? Tohle není žádná komerční reklama, tak se uklidni. A mě jen těší, že google uznal moje tipy na výlety vůči tvým typům na výlety v poměru 8:1 v můj prospěch, což je daleko propastnější rozdíl ve srovnání se staromódním seznamem. Každý tedy vidí, kde je většina. Většina je na mé straně.
 
 
+24 # oliv 2011-04-12 14:03
Veselý tak to jsi mě uklidnil,že taky ještě ke všemu neděláš bokem do reklamy.Ono by to bylo kontraproduktiv ní neumíš prodat ani sám sebe.Pobavilo mě jak málo stačí dítěti ke štěstí třbeba vyhrát v poměru 8:1 :D
Já jsem konzervativní mám raději seznam na
vyhledávání máš snad něco proti?Máme svobodu né? :D Většina?takže
kdo nejde s námi s proudem je proti nám,ale?!
 
 
+24 # oliv 2011-04-12 17:46
Mirku,když jinak nedáš NA ROVINU pravdu mám JÁ!TYPY NA VÝLET jsem použila ve smyslu slova kde se tvrdé y píše"Máš smůlu,ale v právu jsem já.
Tak doufám,žes
to už konečně pochopil,apřest aneš konečně
polemizovat.
Dík :D
 
 
-24 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-12 19:39
Chudinko... ani ten google ti ale za pravdu nedá, viď? To je ale k naštvání, že? Pravdu mám samozřejmě já.
 
 
+24 # oliv 2011-04-12 21:34
Ty moje malá
chudinko-TY
bys pravdu
nepoznal,i kdyby tě
praštila do nosu!Sám jsi
uznal,že
i na google jsi našel
odkazy podporující
mou teorii..
sice je jich méně,
ale jsou!!!PRAVDU mám já a tys probranou tematiku nepochopil!Kone čně si to přiznej!
 
 
-25 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-12 21:49
Ale Marešová, nikdo netvrdí, že je internet prostý chyb a analfabetů. Tobě můžu jen gratulovat, že se k nim hrdě hlásíš. Neexistuje totiž žádné slovo stejného typu (třeba podstatné jméno), stejného významu, kde by platily obě i a y. Stejně tak tip a typ představuje slovo různých významů, což ty nikdy nepochopíš.
 
 
-2 # oliv 2011-04-12 22:02
Veselý
to se
mi snad
jenom
zdá!Ty tak tupého snad jen hraješ anebo jim doopravdy jsi?Typ váletu -TYPY na výlet je pžece odvozeno od typu kam se jede na hrad,na zámekk na zříceninu...to máš
stejné
jako
tebou
uváděné
typy
aut!Mé slovo je jiného významu,než to tvé tipy na výlet!Tak už to konečně pochop!
 
 
+24 # oliv 2011-04-12 22:32
Veselý tak to máš pravdu,jeden analfabet tu pravidelně přispívá jako MaGoR :D Nikdy jsem netvrdila,že tvé TIPY na VÝLET jsou stejného významu jako mé TYPY na VÝLETY.To jen ty to pořád nějak nemůžeš pochopit!Se sníženou mozkovou kapacitou to nemáš na světě moc lehké,že?Tak ještě jednou naposled...TYPY na Výlet jsou stejného významu jako TYPY aut a to ve smyslu TYP výletu...kam na hrad,na zámek,na zříceninu.Tvé tipy na výlet jsou ve smyslu,že se dá vybrat,ze široké nabídky tipů...jako se tipuje sportka a sází se...Tak už jsi to konečně pochopil? ;-)
 
 
-24 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-12 23:03
Co mě urážíš, ty beztitulní naivní kravko z jihlavského kopečku? Zvedni ten svůj línej zadek a zajdi si tam na prošetření. Máš ho defakto "za barákem".
 
 
+24 # oliv 2011-04-13 09:55
Veselý na lepší argument,než urážky ses nezmohl?Tak to jsi,ale po čertech slabý soupeř!Snad už jsi konečně pochopil,že pravdu mám já ostatně jako vždycky :lol: Kdo z nás dvou je víc naivní to by se dala vést dlouhá polemika.Jsem si naprosto jistá,že naivnější jsi TY!Myslet si,že ti o deset let mladší kotě nezdrhne,po tom co tě využije,bylo hodně naivní ;-) Na tom kopečku bys potřeboval prošetřit asi TY víc než já!Co já bych tam dělala?Nepotřebuji to na rozdíl od Tebe!
 
 
-24 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-13 11:55
Ty ses Marešová také zmohla na urážky, je jasný, že cizí vidíš, ale svoje ne. Jsi typická ješitná egoistka. Končím s tebou, já se tu nebudu donekonečna hádat... nemám na to čas. Je lepší vydělávat. Na to ty se nezmůžeš, že? Jsi beztak nezaměstnaná, unuděná...
 
 
+22 # oliv 2011-04-13 12:06
Veselý no konečné!Už bylo na čase,žes konečně pochopil,že pravdu mám já a přestaneš se dohadovat!Uráže t jsi začal první ty mě!Tak nelži!!!Ty že jsi schopný vydělávat nějaký větší peníze?Dovol,abych se od srdce zasmála :D Vždyť tě vykopli s ostudou pro neschopnost i z URANOVÝCH DOLŮ na Dolní Rožínce!O mě se starat nemusíš já mám dobrou práci,ale o tvých schopnostech dost oprávněně pochybuji...neumíš upoutat ženskou natož si udržet zákazníky!!A navíc se pořád jen poflakuješ po netu a diskuzích..takhle penízky nevyděláš :D
 
 
-24 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-13 12:16
To víš že jsem to pochopil, a jelikož jsem skutečně moudřejší a chytřejší než ty, tak ustupuji (tvůj ústup netrval dlouho). Hezká narážka na DIAMO, když o tom víš velký kulový, tak drž hubu, výpověď bych stejně podal já tak nebo onak, neboť pracovní a platové podmínky v tomto státním molochu jsou příšerný. Teď mám podstatně více výdělku a to je pro mě směrodatnější.
 
 
+21 # oliv 2011-04-13 12:24
Ale vím o tom dost a zbytek si umím domyslet,protož e tě znám jako své boty! ;-) Máš vysoké výdělky a bydlíš v jednopokojovém bytě,který ani není tvůj, přepaženém umakartem na dvě místnosti.Jo tak to opravdu na dálku zapáchá schopností a bohatstvím :D To jsem ráda,že jsi moudřejší a konečně ti došlo,že jsem pravdu s TYPY na VÝLET měla já!A přestaneš buzerovat :sigh:
 
 
-20 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-13 12:55
Víš o mě kulový Marešová. Mám už měsíc koupenou nemovitost, kam se odstěhuju, až si to tam postupně zařídím, budu konečně ve svým. Je hezké, že mě lustruješ a ty jsi na baráku tvých rodičů nepostavila ani jednu cihlu... navíc ta příšerně zaneřáděná zahrada to je taky kandidát na jiný bordel roku!
 
 
+15 # oliv 2011-04-13 13:23
A ty víš kulový o mě Veselý!Ale je hezké,že naši zahradu pomlouvá někdo,
kdo si vlastníma rukama nepostavil ani garáž!Tu tvou pastoušku co sis někde na vsi pořídil a je na rozpadnutí já za majetek ani nepovažuji!A tvrdil si,že už jí máš koupenou před 2 měsíci...v únoru kolem Valentýna...tak nevím....věřit ti či né? :D Lžeš sobě,nebo všem?!My máme na zahradě u naší rodinné dvougenerační vilky vzorný pořádek co kecáš,kdes viděl ten bordel?To jedině u vás ve Zlatkové tam je to něco! ;-)
 
 
+13 # oliv 2011-04-13 17:45
Ty jsi Veselý přesně ten pravý,kdo může kázat o pořádku!Když si vzpomenu na ten bordel cos v něm bydlel na podnájmu tady v Jihlavě,štosy novin a kdoví čeho ještě...od tebe to vážně sedí :lol: čuně!
 
 
-13 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-14 15:49
Dvougenerační vilka? Chacha... to říkáš té zřícenině? A jaký dvě generace? Až tví rodiče umřou, tak tam budeš bydlet ty a možná nějakej tvůj partner (najde-li se nějakej chudáček), ale co dál? Když seš stejně jalová, jako tvoje sestřička? Vymírající rodokmen Marešových to má dávno odpískaný po přeslici a ty to sama dobře víš.
 
 
+5 # oliv 2011-04-14 18:10
Veselý tvá drzost nezná mezí :D pokud si vzpomínám dobře ani ty ses na žádné dítě doposud nezmohl...jak to tak vypadá rod VESELÝCH vymře zase po meči ;-) Máš holt slepé patrony tak si to už konečně přiznej!Buď tak laskav.O to kdo v naší vilce bude bydlet se nestarej TY to rozhodně nebudeš to moc dobře víš!Kdybys nebyl tak nepoužitelný mohl jsi mít dvougenerační vilku bez práce :D Teď už máš holt smůlu!Já na rozdíl od tebe mám fungující vztah!Tak nezáviď!
 
 
-12 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-14 19:52
Marešová, pěkné pohádky, já vím, že s tebou stejně nikdo nevydrží. A pokud je pravda, jako že jsi zadaná, tak proč skoro každej den lezeš na můj profil na Badoo, proč mě pořád zahlcuješ t-mobile stovkama SMS denně, a proč investuješ moře času na nekončící diskuze tady se mnou? To nepochopím... myslím si, že tady někdo pěkně kecá. A pokud ne, tak se spíše laskavě věnuj partnerovi a mě dej konečně svatej pokoj. Jsi otravná a provokativní pijavice.
 
 
+7 # oliv 2011-04-14 21:44
Veselý,vzpamatu j se!Co to tady blábolíš za nesmysli?Jaké sms na t-mobile?A co já mám společného s tvým badoo,nemáš horkou nemoc a s ní spojené halucinace?Investuji tady čas,protože si nemyslím,že by ti to tvé lhaní mělo procházet!Nic osobního v tom nehledej,buď tak hodný :-* Já spíš nechápu tebe,kde pořád do kola bereš tu sílu mi neustále odporovat,když moc dobře víš,že pravdu mám já?!To je neskutečné,ty jako máš pocit,že se nemám tvým lživým nařčením bránit?Tak to si na velkém omylu!Na bránění své cti si ráda čas vždy udělám!Nemusíš mít strach hodně mi ho ještě zbývá i na mého miláčka!Z tebe mluví jen čirá závist.Nepamatuji si u tebe vztah,který bys dokázal udržet déle jak půl roku?!Zamyslel se někdy,proč jsme tě všechny po právu nakonec opustili,odkopl i?Netušíš?Nebudu to ventilovat veřejně,ale věř mi,že chyba je v TOBĚ!
 
 
+7 # oliv 2011-04-14 21:47
VESELÝ OPUSTILY A ODKOPLY JSME TĚ VČECHNY :D
 
 
-9 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-15 09:07
Milá analfabetická a negramotná Marešová. Skutečně nevím, zda-li to neděláš schválně nebo jsi opravdu tak hloupá. Nesmysly se samozřejmě píšou s tvrdým Y na konci. Chceš opět tvrdit opak a že zase jedině TY JEDINÁ máš pravdu? Co, hm? Naivní chudinko... už konečně chápeš, proč jsi tu všem pro smích?
 
 
+7 # oliv 2011-04-15 18:01
Drahoušku,ty to nikdy
nevzdáš,viď?Vím,že se píše nesmysly,ale říkala jsem si zda umíš být nad věcí a dokážeš to velkoryse přejít,a nebo se budeš zas dohadovat jako
malý spratek :lol: Opět jsi mě nezklamal jsi tak čitelný a odhadnutelný..
Dělám to schválně a jsem ráda,že ses pobavil,alespoň máš
nějakou vzpruhu v tom
svém nudném a osamělém
životě!Bez partnerky,bez perspektivy...osamělý smutný vlk co kolem sebe jen kouše je mi tě tak trochu i líto...a proto se ti ráda občas postarám o zábavu ;-) To víš,ale můj partner má samozřejmě přednost před tebou to snad chápeš ;-)
 
 
-11 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-15 19:52
To určitě Marešová, ty nehraješ stupidní, ty jsi totiž taková blbka už od přírody. O překlep se totiž nemůže jednat. Přiznej na férovku, že jsi hloupá, pak to budu brát. Jinak si sobě a jiným nalhávej, co chceš... prokouknul jsem tě.
 
 
+7 # oliv 2011-04-15 21:45
Teď jsi mě dostal,teď jsi mě odhalil!Jsem na lopatkách! :D Byl to překlep a ty moc dobře víš,že se do tak úzkého sloupku zde mizerně píše,tak se nedělej,že to nechápeš!Nebo jsi ještě větší blbec než jsme doufali?Samo,že jsem po přečtení na normální stránce na chybu přišla,ale říkala jsem si,že opravu psát nebudu tentokrát a čekala zda-li pak se mopslík opět ozve!?A hafík opět nezklamal máš u mě
šťavnatou kostičku!
Někdo je BLB vlastní vinou,jiný
za to nemůže!Jsem si jista ,ŽE TY ZA TO NEMŮŽEŠ! :D
 
 
-9 # Mgr. Miroslav Veselý 2011-04-17 09:01
Jasně Marešová. Kdyby se jednalo o překlep, byly by ty písmenka vedle sebe. Ale Y a I je od sebe zatraceně daleko. Taky už chápu, že za tu svoji negramotnost a naivnost nemůžeš viď? Chudinko... jen hledáš samé výmluvy, jak by ses z toho zase vylhala.
 
 
+6 # oliv 2011-04-17 18:11
Veselý musím si trvat na svém BYL TO PŘEKLEP!Já
chápu,že tě
to tíží být
blb a né vlastní
vinou,ale tak
to prostě je
a ty s tím
nic nenaděláš!
Každý může škobrtnout,ale ty záměrné bereš pravdu do rukou jako klacek,kterým druhé utloukáš...nedokážeš být ani trochu
velkorysý,viď? :D
 
 
+4 # oliv 2011-04-17 20:46
Protože z nás dvou jsem,jak sám musíš uznat,ta moudřejší já tak TI
ustupuji :D Já se vymlouvat nemusím!Prostě všechno říkám na rovinu tak jak to je .TO TY ROZHODNĚ SE SVÝM VYTŘÍBENÝM VKUSEM PRO PŘETVÁŘKU NEUMÍŠ,viď?
 
 
+5 # oliv 2011-04-14 21:57
Zdá se mi to,a nebo jsi to nebyl o pár řádku výše ty,kdo tvrdil,že je moudřejší a proto ustoupí?(cituji....To víš že jsem to pochopil, a jelikož jsem skutečně moudřejší a chytřejší než ty, ;-) tak ustupuji)TAK PROČ TO NEUDĚLÁŠ PROČ MI KONEČNĚ NEUSTOUPÍŠ,NEUZ NÁŠ,ŽE JÁ JSEM MĚLA PRAVDU A BUDEM MÍT OBA KLID!
 

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé. (přihlásit / registrovat - vpravo nahoře)